• Site Search
  • Site Language

בחירת מערכת לחנות וירטואלית- מג'נטו, וורדפרס או מערכת סגורה

אין כמעט יום שעובר בלי שנישאל שאלה המתייחסת להשוואה בין מערכות שונות לבניית אתרים.

באתרי תדמית השאלה הנפוצה היא בין Wix לבין וורדפרס (ועל כך בפוסט השוואתי אחר במיוחד בהקשר של קידום אתרים ושיווק באינטרנט) ועוד שאלה נפוצה היא בחירה של מערכת לחנות וירטואלית.

לא נביא פה את המדריך השלם, כי כל מערכת עומדת בפני עצמה עם מאות שיקולים ויתרונות וחסרונות לכאן ולכאן. ניתן פה את התקציר ואת ההיי לייטס של המערכות והתכנסות במה לבחור.

ראשית בכלל מי השחקנים?

יש הרבה מאד שחקנים, רק נחלק אותם לשלוש משפחות

משפחה ראשונה – ה"גן הסגור"

אלו מערכות סגורות אשר פותחו במיוחד לקמעונאות. יש עשרות אתרים כאלו בישראל Yalla, Istores, eShop ועוד עשרות.

בחו"ל המגרש הרבה יותר מעניין והרבה יותר בשל – השחקנית המרכזית היא Shopify והיא חזקה ורצינית, לוקחת עמלה גבוהה מאד אבל מערכת מרשימה ביותר. יש כמובן את Wix ועוד אני מניח מעל 50 שחקניות בתחום.

יתרונות מרכזיים – עולים לאוויר מהר, רוב הבעיות המרכזיות קיבלו פתרון, ממשקים קיבלו פתרונות, ה- BackOffice לרוב מקבל פתרון ועוד.

זה חוק המספרים הגדולים, היכן שיש צורך גדול אשר לרוב יגיע מהלקוחות הפעילים, הוא מקבל פתרון ואז הלקוח החדש "נהנה" מכל הפתרונות אשר טופלו כבר. לכן אגב כהמלצה, אם כבר בוחרים מערכת כזו, צריך לבחור מערכת עם הרבה לקוחות.

חסרונות – נראוּת, מה שהולך כמו תבנית, נראה כמו תבנית, מתנהג כמו תבנית הוא תבנית! וחסרון נוסף הוא הגמישות והתוספות. מה שיש הוא מה שיש, אף אחד לא יעשה פיתוח לך ולא תהיה ייחודי, לא בעיצוב, לא בפיצ'רים ולא בשיווק שלך.

משפחה שנייה – המערכות הפתוחות

כאן יש ארבע מערכות מרכזיות: דרופל, ג'ומלה, וורדפרס ומג'נטו

נתייחס בפוסט הזה למג'נטו וורדפרס בלבד.

יתרונות – לא מתחתנים עם אף אחד, לא קשורים לאף אחד, לא משלמים עמלות כמו בשופיפיי לאף אחד ואף אחד "לא מחליט עליך".

קהילה של עשרות אלפי אנשים אשר מפתחים הכל כמעט – כלי שיווק, כלי קידום, כלי פרסום, כלי ניהול ועוד ועוד.

בנייה (יחסית) קלה, אני מדגיש יחסית כי חנות וירטואלית זה לא אתר תדמיתי, יש הרבה מאד אופציות והרבה פעמים מתברברים בנושאים כאלו ואחרים, מה שדוחה כמובן את העלייה לאויר ומוסיף כאב ראש והפסד כסף לכולם.

חסרונות – מתוך היתרונות באים החסרונות, עצם זה שזו קהילה, כל אחד מביא את עצמו, לא כל תוסף מדבר עם התוסף האחר, לא הכל מטופל כמו שצריך, הרבה מאד יצרנים אשר יוצרים הרבה מאד בלגן.

משפחה שלישית – הילדים החורגים

יש הרבה כאלו ויש גם אפילו מעט מוצלחים, פשוט אני לא ממליץ לבנות עליהם.

מי הם? כל מערכות מיקרוסופט, מערכות שחברת פלונית בנתה לעצמה, מערכת ש"תכנת יבנה לך על דרים וויבר" ועד כל מיני שיגעונות.

לא לגעת במקל ולכן לא נדון לא ביתרונות ולא בחסרונות.

מה קרה לאחרונה?

הוורדפרס עם הפלאגין של WooCommerce שהבשיל פרצו קדימה ויש להם היום יותר התקנות ממג'נטו.

מג'נטו התקדמה מאד עם פיצ'רים חזקים ביותר והיא הנגישה את עצמה לעולם (פעם היא היתה סיוט)

דרופל וג'ומלה נשארו מאחור באופן יחסי. העולם, הקהילה והקהל השאירו אותם מאחור.

אז מה האופציות?

הדיון הוא בין שלוש מערכות. מערכת סגורה, מערכת של וורדפרס משולבת וו קומרס או מערכת של מג'נטו.

אז מה ההמלצה?

תלוי מי הוא השואל?

ראשית חשוב לשואל לדעת האם יש לו תהליכים קמעונאים מסובכים או רגילים.

מה זה תהליכים רגילים, זה פריט ועוד פריט שווה X, זה קופון, זה הנחה, זה מלאי כזה או אחר ועוד. לרוב זה מה שאנו רואים בכל האתרים.

אין דרמות לכאן או לכאן, זה מתאים ל- 99% מהעסקים.

מה זו קמעונאות מורכבת? זה ריבוי תהליכים, פריטים אשר יוצאים ממחסנים שונים, הנחות מיוחדות לפי אזורים גאוגרפים, מעקב משלוחים אונליין, חיווי ב- SMS, אישורי מנהלים למשלוח, קבלת ספקים לכמה חנויות, DropShipping מכמה מקומות, ממשקים דינמיים ועוד

אם אני עסק קטן, דל תקציב אשר רוצה בכל זאת חנות וירטואלית ואין לי תהליכים מסובכים –

רק מערכת סגורה, לבחור מבין הקיים ולהתקדם משם. האם יש לי מערכת מועדפת סגורה? התשובה היא לא, עדיין לא בישראל, בחו"ל אני מאד אוהב את שופיפיי, בישראל לא מצאתי מערכת סגורה שאני שלם איתה ובכל זאת לעסק קטן, אשר רוצה להתקדם כאן ועכשיו זה הפתרון המועדף.

אם אני עסק קמעונאי באינטרנט אשר רוצה להשקיע ולקבל מקסימום תמורה לכסף

המערכת הקמעונאית אשר מתאימה לרוב העסקים, קטנים כגדולים עם הכי הרבה Value for Money היא מערכת וורדפרס עם WooCommerce.

יש אלפי תבניות מדהימות, שפע של עיצובים, המערכת מתקדמת מאד ויציבה היום באופן יחסי עם שפע של אופציות והפתרון הזה מתאים לרוב העסקים.

אם אני קמעונאי מתקדם מאד, הפרסונה שלי רק מהאינטרנט ואני רוצה לקדם את החנות למקסימום + תהליכים תומכים שיווקיים, לוגיסטיים וכו'

מג'נטו היא הפתרון בשבילך, היא מערכת אשר נולדה לקמעונאות, תומכת בהרבה תהליכים גם מסובכים, דוחות מורכבים, ממשקים ועוד ועוד.
החיסרון המרכזי שלה היא שהיא יקרה באופן יחסי, הפיתוחים יקרים כיוון שאין הרבה קהילה ומפתחים, אין הרבה תבניות ואין הרבה עושר. אבל לשחקנים חזקים מאד היא המערכת.
הפתרון של מג'נטו מתאים לרוב לשחקנים גדולים מאד.

מה לגבי קידום אתרים ושיווק באינטרנט?

בלי להיכנס לכל מערכת ומערכת, היום בשונה מפעם רוב הפלטפורמות תומכות בקידום אתרים ושיווק באינטרנט והן "Google Friendly" אין כמעט משמעות לנושא.

בכל זאת אם אתם פונים לחברה, תבררו אם היא תומכת בצ'ק ליסט הזה של של המערכת לטובת קידום אתרים

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות